Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2012 20:24 - Един надпис търси своя археолог!!!
Автор: anwel Категория: История   
Прочетен: 4189 Коментари: 6 Гласове:
8

Последна промяна: 06.09.2012 13:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Този камък е изкопан преди повече от 25 години едно тракииско светилище. 
Как е станало така,че не са му обърнали внимание - не знам?!  Предполагам, че  изкопан след прекратяване на разкопките,-, не знам точно, но са ми казвали, че е прибран от там. Не с иманярска цел, а като реликва, и за запазване. Опитвал съм се да предизвикам интереса на компетентни хора от музей, но не ми обърнаха внимание?!
 Може би наистина къмъкът и написът да нямат стойност? Не знам!
Продължавам да се надявам, някой археолог-спциалист по древни тесктове, да каже имали стойност като текст надписът или не! 



С малко закъснение ще уточня, че този камък наистина НЕ Е изкопан от тракийско светилище. Намерен е в место, къде са се изхвърляли строителни отпадъци.  Има верятност след време да уточня и по-точно произхода му!








image





image






image  





Гласувай:
8



1. sparotok - арменски
09.07.2012 21:29
Това не е тракийски а арменски надпис. За съжаление знанията ми по арменски са твърде слаби, за да мога да направя разчитане. Във всеки случай надписа е направен след 5-ти век...
цитирай
2. anwel - За надписа
09.07.2012 23:00
sparotok написа:
Това не е тракийски а арменски надпис. За съжаление знанията ми по арменски са твърде слаби, за да мога да направя разчитане. Във всеки случай надписа е направен след 5-ти век...


Благодаря за отзива! Но в постинга не казвам, че надписът е тракийски. Да си призная, още когато видях надписа за първи път, го оприличавах на арменско писмо, защото съм виждал надписи на арменски. Но от това нищо конкретно не следва. А това, което са ми казвали, че са докарали до сегашната "местостоянка" този камък от района на едни разкопки на тракийско светилище, може и да се допусне, че там други хора са го захвърлили. И все пак, малко съм обнадежден, че може и нещо да се прочете на този камък.
цитирай
3. sparotok - възможно е
10.07.2012 00:34
anwel написа:
sparotok написа:
Това не е тракийски а арменски надпис. За съжаление знанията ми по арменски са твърде слаби, за да мога да направя разчитане. Във всеки случай надписа е направен след 5-ти век...


Благодаря за отзива! Но в постинга не казвам, че надписът е тракийски. Да си призная, още когато видях надписа за първи път, го оприличавах на арменско писмо, защото съм виждал надписи на арменски. Но от това нищо конкретно не следва. А това, което са ми казвали, че са докарали до сегашната "местостоянка" този камък от района на едни разкопки на тракийско светилище, може и да се допусне, че там други хора са го захвърлили. И все пак, малко съм обнадежден, че може и нещо да се прочете на този камък.


При всяко положение надписа има стойност защото ще даде данни за ранното присъствие на арменци по нашите земи. Само трябва да намерите някой, който разбира арменски език.

Поздрави!
цитирай
4. deathmetalverses - Здравей, колега!
10.07.2012 07:24
Опредлено надписът е на арменски език; а арменци, грузинци (грузинската писменост е по-различна!) и други кавказци са служили на Византийската империя, живели са и по нашите земи - като военачалници или земевладелци и пр. виз. държ. служители) - а май че имаше и някаква династия с арменски произход на византийския престол - ще извиняваш, но не съм професионален историк, просто съм чел ралични книги, вкл. художествени на историческа тематика за историята на Византия... Всичко най-добро от мен! Здравко
цитирай
5. anwel - за deathmetalverses :
10.07.2012 13:18
благодаря за проявеното внимание!Явно ,започва да се очертава мнението за арменски произход на текста. Остава сега да потърсим арменци в блог.бг за помощ!
цитирай
6. анонимен - камъкът е арменски
10.07.2012 19:52
Аз съм арменец и мога със сигурност да кажа, че надписът е на арменски. За съжаление разчитам буквите, но не мога да разберя смисъла. Явно написаното е на староарменски, т.нар. крапар, който и до сега се изполва по време на арменските литургии, но е доста неразбираем за съвременните арменци.
Можете ли да дадете някакви по-подробни сведения къде точно е открит този камък и къде се намира в момента. Снимките могат да бъдат изпратени на археолозите в Армения и те със сигурност ще разчетат написаното. От първите думи разчитаме нещо като "Йегехеци", което се превежда като църква. Много е вероятно камъкът да е от някоя стара арменска църква. Но може и да греша и думата да е "йехеци", което което на "крапар" означава "да пребъде". Думата трябва да си каже истински специалист.
цитирай
7. anwel - до анонимен - 6
10.07.2012 22:05
анонимен написа:
Аз съм арменец и мога със сигурност да кажа, че надписът е на арменски. За съжаление разчитам буквите, но не мога да разберя смисъла. Явно написаното е на староарменски, т.нар. крапар, който и до сега се изполва по време на арменските литургии, но е доста неразбираем за съвременните арменци.
Можете ли да дадете някакви по-подробни сведения къде точно е открит този камък и къде се намира в момента. Снимките могат да бъдат изпратени на археолозите в Армения и те със сигурност ще разчетат написаното. От първите думи разчитаме нещо като "Йегехеци", което се превежда като църква. Много е вероятно камъкът да е от някоя стара арменска църква. Но може и да греша и думата да е "йехеци", което което на "крапар" означава "да пребъде". Думата трябва да си каже истински специалист.

Камъкът се намира в село Огняново общ.Пазарджик - по несигурни сведения, камъкът е намерен в нашето землище, но има една възможност да попитам все пак за нова информация. А снимките може да ги изпратите на арменски специалисти. Нямам против. Стига да има нещо полезно като научна информация.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anwel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 179703
Постинги: 66
Коментари: 180
Гласове: 246
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930