Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2013 19:35 - Бърза рецепта за "обяд по селски"
Автор: anwel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4955 Коментари: 13 Гласове:
7

Последна промяна: 19.03.2013 19:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



Бърза рецепта за „обяд по селски”

 

        Добре че Баба Марта днес се смили и смени зимните температури с топличко слънце, та реших да завърша малко позакъснялата резитбата на овошките в градината.

           Улисан в работата съм пропуснал времето за обяд, но стомахът ми ме подсеща за това. Оставям ръкавици, ножицата и триона и се прибирам за обяд. Да, но жена ми от два дена е по „пътека” на курорт и масата очаква мен.

          Ето как решавам проблема с вече сериозно измъчващият ме глад. Ще приготвя най-лесната и бърза рецепта в случая – пържен зелен кромид с яйца.

        И така, както казват в кулинарните предавения, вземам двайсетина стръка зелен кромид. Е, под това „вземам” разбирайте: отскачам до градината и наскубвам от лехата зеления лук.
image

image

За да бъде по вкусно, ще сложа и няколко стръка зелен чесън. Лесна работа – лехата с зеления чесън е непосрествено до тази с лука.

image


Набързо ги изчиствам още там на место и тъкмо да се затичам нетърпелив към печката в кухнята поглеждам към зеленката маруля. Добре ще е да има и малко салатка.

imageimage


Резвам три марулки. 
Малки са все още - нямат онзи големия търговски вид, с който примамват от сергиите на пазара, но засметка на това са нежни, крехки.

        И така – досещате се какво следва, нали?
        Измиване, нарязване на зелените стръкове лук и чесън, малко зехтин, сол на вкус и запържване, задушаване за няколко минутки.

Следват яйцата. Няма да тичам до кокошарника сега. Още сутринта  щастливите ни кокошки се отчетоха всяка с по едно яйчице.
image
imageimage

Само се присягам в хладилника, където яйцата се разполагат сами необезпокоявани от разни други хранителни глезотии -  все пак има още два дена до пенсията.

      Чуквам четири яйца в зелената бърканица от лук и чесън. Разбърквам малко и ... толкова. Гася котлона и докато изчаквам малко да изстине така набързо приготвения пролетен деликатес, накъсвам измитите листа на марулките. Малко зехтин, оцет и солчица и на тях и ... Да ми е сладко, нали?

       Ако беше сега жена ми до мен, сигурно щеше да отбележи, че пържен зелен кромид лук с яйца, било афродизиак! Няма що, намекът ще е повече от ясен!

Тук спирам с писането, че „афродизиакът” ще истине!







 



Гласувай:
7



1. анонимен - Да ти е сладко!
19.03.2013 19:49
Липсва ми вкуса на домашно отгледани зеленчуци. ;)
цитирай
2. anwel - Благодаря, Gogi666!
19.03.2013 22:16
gogi6666 написа:
Липсва ми вкуса на домашно отгледани зеленчуци. ;)

Да беше по-наблизо,да те почерпя една хубава салатка със зеленчуците от снимките ;-)) И градусова течност ще се намери, за да не присяда ;-))
цитирай
3. anwel - Наистина, няма лошо! ;-))
19.03.2013 22:19
ve4ernica написа:
голям.... нос...или друго. Понеже се пости нека са магданозени кюфтета. Спанак и боб, няма лошо. :)) Мойте свекър и свеки само това ни гощават.

Майсторски приготвените гозби от спанак и боб заслужават внимание! :-)))
цитирай
4. анонимен - Благодаря;)
19.03.2013 22:36
anwel написа:
gogi6666 написа:
Липсва ми вкуса на домашно отгледани зеленчуци. ;)

Да беше по-наблизо,да те почерпя една хубава салатка със зеленчуците от снимките ;-)) И градусова течност ще се намери, за да не присяда ;-))


Може пък някога и да стане. Виртуална наздравица споделям сега. ;)
цитирай
5. bahtibale - ot adash
19.03.2013 22:37
Браво адаш, и аз тази рецепта много я тача. Жалко че няма каде да си набирам тия вкусотии, ами бягам по магазините. Не каза нищо за некоя капка огнена вода :-)
цитирай
6. apostapostoloff - Когато...
20.03.2013 04:08
към тази гарнитура прибавите 3 пържоли, ще се получи чудесно ястие!
цитирай
7. lubara - Поздрави, anwel!
20.03.2013 13:34
Нямаше ли ракийцок?!
цитирай
8. anwel - Ами да кажа :-))
20.03.2013 20:18
bahtibale написа:
Браво адаш, и аз тази рецепта много я тача. Жалко че няма каде да си набирам тия вкусотии, ами бягам по магазините. Не каза нищо за некоя капка огнена вода :-)

Има, имааа, ама няма компания, а сам не е сладко;))
цитирай
9. anwel - Любо, има бе приятелю, ама...
20.03.2013 20:22
lubara написа:
Нямаше ли ракийцок?!

как да а спомена, като е много хубава и много сладко пари на гълтача - кайсева! то за такава вкусотия не е за писане, то е само за пиенье/както се изразява К.Радков/ :-))
цитирай
10. anwel - към тази гарнитура прибавите 3 п...
20.03.2013 20:26
apostapostoloff написа:
към тази гарнитура прибавите 3 пържоли, ще се получи чудесно ястие!

Не Богохулствай, приятелю!:-)) Сега са Месни пости! А иначе в постинга, в рецептата има един момент, в който става дума за съдържанието на хладилника :-)) Но предложението ти е чудесно!Но и една пържолка стига...
цитирай
11. anwel - Браво адаш, и аз тази рецепта много я ...
20.03.2013 20:28
bahtibale написа:
Браво адаш, и аз тази рецепта много я тача. Жалко че няма каде да си набирам тия вкусотии, ами бягам по магазините. Не каза нищо за некоя капка огнена вода :-)

ИМА! Ама когато съм много гладен, не мисля за подробностите, за увертюрите. Иначе- 45 градусова кайсиева- върши работа! :-))
цитирай
12. qbylkovcvqt - Я, гледай какъв купон се е заформил ...
27.03.2013 12:02
Я, гледай какъв купон се е заформил тук! :)))
Хм, като гледам, има с какво да се присъединя и аз. Това е хубавото на двора и градината - винаги може да се врътне една манджа, дори и от камъчета ;) :)))

Наздраве!
цитирай
13. anwel - Винаги си добре дошла!:-))
30.03.2013 17:14
qbylkovcvqt написа:
Я, гледай какъв купон се е заформил тук! :)))
Хм, като гледам, има с какво да се присъединя и аз. Това е хубавото на двора и градината - винаги може да се врътне една манджа, дори и от камъчета ;) :)))

Наздраве!

Една толкова приятна в общуването дама, при всички случаи ще направи и ракийката и мезето по-сладки. И ще допринесе за настроението!
Наздраве и от мен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anwel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 179335
Постинги: 66
Коментари: 180
Гласове: 246
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930